Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 11.30
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
różnych środowisk, a nie pogłębianie różnic. Dzięki przebywaniu z dziećmi, które mają większą wiedzę, te o mniejszych umiejętnościach mogą się podciągnąć skuteczniej niż dzięki pracy z nauczycielem.

A co zyskują dzieci zdolne?

Dorośli nie doceniają ich potrzeby pomagania słabszym. Zdolne dziecko realizuje się, odrabiając z kolegami lekcje. Tę postawę warto upowszechniać, jeśli dzieci wzajemnie sobie pomagają, ma to ogromny walor wychowawczy.

Jeśli na integracji można tylko skorzystać, to dlaczego klasy są jednak dzielone?

Nauczycielom dużo łatwiej jest prowadzić lekcje w klasie, która ma wyrównany poziom. Nie musi wtedy organizować zajęć wyrównawczych dla słabszych ani kółek zainteresowań dla zdolniejszych. Często podział klas
różnych środowisk, a nie pogłębianie różnic. Dzięki przebywaniu z dziećmi, które mają większą wiedzę, te o mniejszych umiejętnościach mogą się podciągnąć skuteczniej niż dzięki pracy z nauczycielem.&lt;/&gt;<br><br>&lt;who1&gt;A co zyskują dzieci zdolne?&lt;/&gt;<br><br>&lt;who2&gt;Dorośli nie doceniają ich potrzeby pomagania słabszym. Zdolne dziecko realizuje się, odrabiając z kolegami lekcje. Tę postawę warto upowszechniać, jeśli dzieci wzajemnie sobie pomagają, ma to ogromny walor wychowawczy.&lt;/&gt;<br><br>&lt;who1&gt;Jeśli na integracji można tylko skorzystać, to dlaczego klasy są jednak dzielone?&lt;/&gt;<br><br>&lt;who2&gt;Nauczycielom dużo łatwiej jest prowadzić lekcje w klasie, która ma wyrównany poziom. Nie musi wtedy organizować zajęć wyrównawczych dla słabszych ani kółek zainteresowań dla zdolniejszych. Często podział klas
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego