Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Billa Laswella, związanego wcześniej z awangardową sceną jazzową Detroit. Płyta została przyjęta przez krytykę z mieszanymi uczuciami. Mocny elektroniczny podkład perkusyjny tudzież zastosowanie samplingu, czyli zarejestrowanych na taśmie fragmentów muzycznych, kojarzyło się recenzentom bardziej z jakąś dziwną dyskoteką niż klubem jazzowym. Dziś takie techniki jak sampling czy looping ("zapętlanie" nagranego uprzednio motywu muzycznego, który regularnie powraca w toku wykonywania utworu) to niemal banał - robią to przecież hiphopowcy oraz reprezentanci tak zwanej muzyki klubowej - ale 20 lat temu wydawały się niebywałą ekstrawagancją.

Dla Laswella, który przecierał wtedy swoje artystyczne szlaki w Nowym Jorku, praca przy "Future Shock" okazała się doświadczeniem przełomowym. Od
Billa Laswella, związanego wcześniej z awangardową sceną jazzową Detroit. Płyta została przyjęta przez krytykę z mieszanymi uczuciami. Mocny elektroniczny podkład perkusyjny tudzież zastosowanie samplingu, czyli zarejestrowanych na taśmie fragmentów muzycznych, kojarzyło się recenzentom bardziej z jakąś dziwną dyskoteką niż klubem jazzowym. Dziś takie techniki jak sampling czy &lt;foreign&gt;looping&lt;/&gt; ("zapętlanie" nagranego uprzednio motywu muzycznego, który regularnie powraca w toku wykonywania utworu) to niemal banał - robią to przecież hiphopowcy oraz reprezentanci tak zwanej muzyki klubowej - ale 20 lat temu wydawały się niebywałą ekstrawagancją.<br><br>Dla Laswella, który przecierał wtedy swoje artystyczne szlaki w Nowym Jorku, praca przy "Future Shock" okazała się doświadczeniem przełomowym. Od
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego