Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
unisonu (s. 2). Chorałowa zaś fraza
3 Kyrie (powtórzona dwukrotnie) jest wykorzystana analogicznie do frazy 1 Kyrie
(s. 4-5). Materiał dźwiękowy frazy 3 Kyrie jest ponadto użyty nieoczekiwanie
i niezwykle w Credo wraz ze strukturą tekstu [descendit de]coelis. Et incarnatus
est (s. 15, prz. 8). Oddziałuje tu omówiona uprzednio kategoria korespondencji,
w korelacji z sugerowaną przez kompozytora symboliką: nieba, aniołów (motyw
gregoriański z Kyrie z Missa De Angelis, obsada chóru żeńskiego), wcielenia
za sprawą Ducha Św.
Gieburowski w Missa pro Defunctis (1929) integruje materiałem chorału gregoriańskiego
jedną część cyklu ­ sekwencję Dies irae. Wykorzystując pełny tekst sekwencji,
poszczególne wersy opracowuje
unisonu (s. 2). Chorałowa zaś fraza <br>3 Kyrie (powtórzona dwukrotnie) jest wykorzystana analogicznie do frazy 1 Kyrie <br>(s. 4-5). Materiał dźwiękowy frazy 3 Kyrie jest ponadto użyty nieoczekiwanie <br>i niezwykle w Credo wraz ze strukturą tekstu [descendit de]coelis. Et incarnatus <br>est (s. 15, prz. 8). Oddziałuje tu omówiona uprzednio kategoria korespondencji, <br>w korelacji z sugerowaną przez kompozytora symboliką: nieba, aniołów (motyw <br>gregoriański z Kyrie z Missa De Angelis, obsada chóru żeńskiego), wcielenia <br>za sprawą Ducha Św.<br> Gieburowski w Missa pro Defunctis (1929) integruje materiałem chorału gregoriańskiego <br>jedną część cyklu ­ sekwencję Dies irae. Wykorzystując pełny tekst sekwencji, <br>poszczególne wersy opracowuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego