Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
zetknięcie okładzin szczęk hamulcowych z bieżnikami bębnów. W zależności od ich stanu oraz siły nacisku - samochód zaczyna zmniejszać prędkość i po przejechaniu jeszcze jakiegoś odcinka drogi - staje.
Zastanówmy się, jak długo to trwało? Czas, który minął od momentu dostrzeżenia przeszkody do zatrzymania samochodu możemy podzielić na trzy okresy: naszej reakcji, uruchamiania hamulców i właściwego hamowania. Analogicznie też możemy podzielić drogę zatrzymania - na odcinki przebyte w czasie reakcji, w czasie uruchamiania hamulców oraz samego hamowania.
W zasadzie zawsze powinniśmy przewidzieć potrzebę zmniejszenia prędkości i odpowiednio wykorzystać hamujące działanie silnika. W praktyce jednak często stajemy przed koniecznością jak najszybszego wytracenia prędkości i zatrzymania
zetknięcie okładzin szczęk hamulcowych z bieżnikami bębnów. W zależności od ich stanu oraz siły nacisku - samochód zaczyna zmniejszać prędkość i po przejechaniu jeszcze jakiegoś odcinka drogi - staje.<br>Zastanówmy się, jak długo to trwało? Czas, który minął od momentu dostrzeżenia przeszkody do zatrzymania samochodu możemy podzielić na trzy okresy: naszej reakcji, uruchamiania hamulców i właściwego hamowania. Analogicznie też możemy podzielić drogę zatrzymania - na odcinki przebyte w czasie reakcji, w czasie uruchamiania hamulców oraz samego hamowania.<br>W zasadzie zawsze powinniśmy przewidzieć potrzebę zmniejszenia prędkości i odpowiednio wykorzystać hamujące działanie silnika. W praktyce jednak często stajemy przed koniecznością jak najszybszego wytracenia prędkości i zatrzymania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego