Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
opiera, wykręca, ale ostatecznie ulega i zatarty tatuaż na jego ramieniu zostaje wykonany na nowo. "To bezwzględne działanie, bezwzględne jak tamta historia, jak obóz, jak tamten świat - pisze w komentarzu do filmu Żmijewski. - Więc adekwatność z tym światem wymusza użycie takich bezwzględnych narzędzi... nieczułych. Ból jest częścią świata, on go urzeczywistnia, a nawet uprawdopodobnia. Dlatego wspomnienie strachu powinno być strachem, wspomnienie bólu - bólem".

Prace Żmijewskiego to "tylko" filmy, a jednak strach jest w nich naprawdę przerażający, ból staje się niemal fizycznym doznaniem, a zło wydaje się namacalne. Artysta zbliża widza do realnego doświadczenia tak bardzo, jak to możliwe za pomocą sztuki
opiera, wykręca, ale ostatecznie ulega i zatarty tatuaż na jego ramieniu zostaje wykonany na nowo. "To bezwzględne działanie, bezwzględne jak tamta historia, jak obóz, jak tamten świat - pisze w komentarzu do filmu Żmijewski. - Więc adekwatność z tym światem wymusza użycie takich bezwzględnych narzędzi... nieczułych. Ból jest częścią świata, on go urzeczywistnia, a nawet uprawdopodobnia. Dlatego wspomnienie strachu powinno być strachem, wspomnienie bólu - bólem". <br><br>Prace Żmijewskiego to "tylko" filmy, a jednak strach jest w nich naprawdę przerażający, ból staje się niemal fizycznym doznaniem, a zło wydaje się namacalne. Artysta zbliża widza do realnego doświadczenia tak bardzo, jak to możliwe za pomocą sztuki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego