Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 1121
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1966
japońskie opowieści niesamowite
Moi Drodzy!
Dziwny i piękny jest "Kwaidan". Film, w którym groza miesza się z poezją, świat duchów obcuje za pan brat ze światem ludzi, fantazja przeplata się z obserwacją obyczajową. Wszystko razem, podane w najwspanialszych obrazach, jakie widzieliśmy ostatnio na ekranie.
Cudowna plastyka tego filmu jest tak urzekająca, że niesamowite intrygi, że wszystkie tajemne wątki akcji wydają się być jej podporządkowane. Że nie jest ona tłem, lecz głównym bohaterem, głównym tematem "Kwaidanu".
Masaki Kobayashi, reżyser znany u nas przede wszystkim z pięknie skomponowanego "harakiri", tym razem złożył całość z czterech nowel, dla każdej z nich wyszukując właściwie inny
japońskie opowieści niesamowite&lt;/hi&gt;&lt;/tit&gt; <br>&lt;tit1&gt;Moi Drodzy!&lt;/tit1&gt; <br>Dziwny i piękny jest "Kwaidan". Film, w którym groza miesza się z poezją, świat duchów obcuje za pan brat ze światem ludzi, fantazja przeplata się z obserwacją obyczajową. Wszystko razem, podane w najwspanialszych obrazach, jakie widzieliśmy ostatnio na ekranie. <br>Cudowna plastyka tego filmu jest tak urzekająca, że niesamowite intrygi, że wszystkie tajemne wątki akcji wydają się być jej podporządkowane. Że nie jest ona tłem, lecz głównym bohaterem, głównym tematem "Kwaidanu". <br>Masaki Kobayashi, reżyser znany u nas przede wszystkim z pięknie skomponowanego "harakiri", tym razem złożył całość z czterech nowel, dla każdej z nich wyszukując właściwie inny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego