Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
wyraźne zdefiniowanie stopnia realizacji celu r(x, h) .
Z punktu widzenia powyższych ustaleń pojęciowych, ocena skuteczności reguł wnioskowania ze względu na cel poznawczy przebiega następująco:
Oznaczmy przez X zbiór wszystkich wyników x eksperymentu. Niech p(xix) będzie funkcją rozkładu wyników eksperymentu, zależną od parametru x. Zbiór S możliwych stanów rzeczy utożsamiamy ze zbiorem możliwych wartości parametru x. Reguła wnioskowania d jest funkcją określoną na zbiorze X i przyjmującą wartości ze zbioru H możliwych konkluzji. Przy tych oznaczeniach przeciętny stopień realizacji celu (a więc skuteczność reguły d ), gdy x jest prawdziwą wartością parametru, dany jest wzorem: E(Rix, d) = ;­. róx, d(x
wyraźne zdefiniowanie stopnia realizacji celu r(x, h) .<br> Z punktu widzenia powyższych ustaleń pojęciowych, ocena skuteczności reguł wnioskowania ze względu na cel poznawczy przebiega następująco:<br> Oznaczmy przez X zbiór wszystkich wyników x eksperymentu. Niech p(xix) będzie funkcją rozkładu wyników eksperymentu, zależną od parametru x. Zbiór S możliwych stanów rzeczy utożsamiamy ze zbiorem możliwych wartości parametru x. Reguła wnioskowania d jest funkcją określoną na zbiorze X i przyjmującą wartości ze zbioru H możliwych konkluzji. Przy tych oznaczeniach przeciętny stopień realizacji celu (a więc skuteczność reguły d ), gdy x jest prawdziwą wartością parametru, dany jest wzorem: E(Rix, d) = ;­. róx, d(x
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego