Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
ci uczniów. Tymczasem nauka obecnie, bodaj bardziej niż kiedykolwiek, ukazuje świat jako jedność i dalsze rozkawałkowywanie wiedzy o nim oraz dyskryminowanie w nauczaniu pewnych dziedzin ze względu na XIX-wieczne kryteria naukowości prowadzi do wypaczenia obrazu świata w oczach uczniów. Pamięciowe opanowywanie niezliczonych szczegółów nie tylko nie ułatwia, ale ewidentnie utrudnia zrozumienie otaczającej ucznia rzeczywistości. Dalsze ignorowanie potrzeby edukacji w zakresie wiedzy obywatelskiej i społecznej może natomiast prowadzić do katastrofalnych skutków praktycznych. Dziś już widać, że nieznajomość podstawowych praw ekonomii, reguł funkcjonowania instytucji politycznych czy mechanizmów życia społecznego rodzi w wielu środowiskach negatywne reakcje na trudne wyzwania wolnego rynku, wymogi procedur
ci uczniów. Tymczasem nauka obecnie, bodaj bardziej niż kiedykolwiek, ukazuje świat jako jedność i dalsze rozkawałkowywanie wiedzy o nim oraz dyskryminowanie w nauczaniu pewnych dziedzin ze względu na XIX-wieczne kryteria naukowości prowadzi do wypaczenia obrazu świata w oczach uczniów. Pamięciowe opanowywanie niezliczonych szczegółów nie tylko nie ułatwia, ale ewidentnie utrudnia zrozumienie otaczającej ucznia rzeczywistości. Dalsze ignorowanie potrzeby edukacji w zakresie wiedzy obywatelskiej i społecznej może natomiast prowadzić do katastrofalnych skutków praktycznych. Dziś już widać, że nieznajomość podstawowych praw ekonomii, reguł funkcjonowania instytucji politycznych czy mechanizmów życia społecznego rodzi w wielu środowiskach negatywne reakcje na trudne wyzwania wolnego rynku, wymogi procedur
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego