Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
jaki fajny piesek!"

Inną jeszcze odpowiedź na pytanie, dlaczego zwierzę jest tak atrakcyjnym tematem dla artysty, dał ostatnio warszawski malarz Jarosław Modzelewski. Na jego obrazie Chłopiec z lewkiem są zupełnie sami, na nienaturalnie gładkim, czerwonym tle. Lew przypomina martwą maskotkę i być może faktycznie jest tylko maskotką, ale równocześnie chłopiec uwiądłby z samotności, gdyby lewka nie było. Nerwowe spojrzenie chłopca w bok, poza obraz, potwierdza to przypuszczenie: zwierzę to ostatni atrybut człowieka, chroniący go przed samotnością. Mimo wszystko malarz nie powinien czuć się samotny. Zauważmy, że obraz jest jak zwierzę (jak lewek, jak pies): nie posługuje się ludzkim językiem, słowami, ale
jaki fajny piesek!"<br><br> Inną jeszcze odpowiedź na pytanie, dlaczego zwierzę jest tak atrakcyjnym tematem dla artysty, dał ostatnio warszawski malarz Jarosław Modzelewski. Na jego obrazie Chłopiec z lewkiem są zupełnie sami, na nienaturalnie gładkim, czerwonym tle. Lew przypomina martwą maskotkę i być może faktycznie jest tylko maskotką, ale równocześnie chłopiec uwiądłby z samotności, gdyby lewka nie było. Nerwowe spojrzenie chłopca w bok, poza obraz, potwierdza to przypuszczenie: zwierzę to ostatni atrybut człowieka, chroniący go przed samotnością. Mimo wszystko malarz nie powinien czuć się samotny. Zauważmy, że obraz jest jak zwierzę (jak lewek, jak pies): nie posługuje się ludzkim językiem, słowami, ale
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego