Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
o standardy techniczne, przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa i zdrowotności, wymagania dotyczące testowania i uzyskiwania certyfikatów i procedur rejestracji znaków towarowych. Istnienie tych wszystkich zróżnicowań utrudniało poprawę konkurencyjności przedsiębiorstw europejskich i powodowało ponoszenie większych kosztów. Przykładowo można podać, że w Europie Zachodniej wydatkowano 10mld USD na rozwój 10 systemów telefonicznych i uwzględnienie zróżnicowanych krajowych standardów. W Japonii koszt stworzenia jednego takiego systemu wyniósł tylko 1,5mld USD, a w Stanach Zjednoczonych 3 systemy kosztowały 3 mld USD.
Podobna sytuacja była w przemyśle spożywczym. Organizacja MAC Group zidentyfikowała 200 różnego rodzaju barier utrudniających obroty w 10 grupach produktów spożywczych pomiędzy krajami Unii Europejskiej
o standardy techniczne, przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa i zdrowotności, wymagania dotyczące testowania i uzyskiwania certyfikatów i procedur rejestracji znaków towarowych. Istnienie tych wszystkich zróżnicowań utrudniało poprawę konkurencyjności przedsiębiorstw europejskich i powodowało ponoszenie większych kosztów. Przykładowo można podać, że w Europie Zachodniej wydatkowano 10mld USD na rozwój 10 systemów telefonicznych i uwzględnienie zróżnicowanych krajowych standardów. W Japonii koszt stworzenia jednego takiego systemu wyniósł tylko 1,5mld USD, a w Stanach Zjednoczonych 3 systemy kosztowały 3 mld USD.<br>Podobna sytuacja była w przemyśle spożywczym. Organizacja MAC Group zidentyfikowała 200 różnego rodzaju barier utrudniających obroty w 10 grupach produktów spożywczych pomiędzy krajami Unii Europejskiej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego