Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
i powiązania pionowe, a model behawioralny - rozwinięty system motywacji, metody uczestnictwa i więzi horyzontalne. Struktury formalne są opisane w postaci schematu organizacyjnego, księgi służb, regulaminu organizacyjnego, kart przydziału czynności i innych dokumentów.
W każdej organizacji równolegle występuje struktura nieformalna, oparta na naturalnie ukształtowanych relacjach pomiędzy członkami organizacji. W tych relacjach uzewnętrzniają się potrzeby osobiste i grupowe, które nie są zaspokajane w ramach struktury formalnej. Potrzeby i cele konstytuujące strukturę nieformalną mogą być zbieżne lub rozbieżne z celami organizacji. Troską menedżerów powinno być rozpoznanie struktury nieformalnej i wykorzystanie jej do poprawienia skuteczności organizacji. Nierzadko działania nieformalne są podejmowane tam, gdzie struktura formalna jest
i powiązania pionowe, a model behawioralny - rozwinięty system motywacji, metody uczestnictwa i więzi horyzontalne. Struktury formalne są opisane w postaci schematu organizacyjnego, księgi służb, regulaminu organizacyjnego, kart przydziału czynności i innych dokumentów.<br>W każdej organizacji równolegle występuje struktura nieformalna, oparta na naturalnie ukształtowanych relacjach pomiędzy członkami organizacji. W tych relacjach uzewnętrzniają się potrzeby osobiste i grupowe, które nie są zaspokajane w ramach struktury formalnej. Potrzeby i cele konstytuujące strukturę nieformalną mogą być zbieżne lub rozbieżne z celami organizacji. Troską menedżerów powinno być rozpoznanie struktury nieformalnej i wykorzystanie jej do poprawienia skuteczności organizacji. Nierzadko działania nieformalne są podejmowane tam, gdzie struktura formalna jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego