Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
tym, by powierzyć Bando dwie role, w których pojawiałby się na przemian, nawet nie budząc podejrzeń widza na temat fizycznej tożsamości Myszkina i Nastazji.
Bando w garniturze i okularach wydaje się całkowicie różny od pięknej Nastazji w stylowej sukni i kapeluszu.
Ale tak wygląda tylko pierwsze wejście w sytuację.
Później uzewnętrznioną kobiecość Nastazji zaznaczają już tylko kolczyki i szal, które pełnią rolę rekwizytów magicznych, jakby za ich sprawą dokonywała się tajemnicza transformacja.
Bando nie staje się kobietą za sprawą stroju i charakteryzacji, on kreuje tę kobietę na oczach widza środkami aktorskimi, ulegając czarodziejskiej przemianie.
Powierzenie roli Nastazji odtwórcy Myszkina rozszczepia tę
tym, by powierzyć Bando dwie role, w których pojawiałby się na przemian, nawet nie budząc podejrzeń widza na temat fizycznej tożsamości Myszkina i Nastazji.<br>Bando w garniturze i okularach wydaje się całkowicie różny od pięknej Nastazji w stylowej sukni i kapeluszu.<br>Ale tak wygląda tylko pierwsze wejście w sytuację.<br>Później uzewnętrznioną kobiecość Nastazji zaznaczają już tylko kolczyki i szal, które pełnią rolę rekwizytów magicznych, jakby za ich sprawą dokonywała się tajemnicza transformacja.<br>Bando nie staje się kobietą za sprawą stroju i charakteryzacji, on kreuje tę kobietę na oczach widza środkami aktorskimi, ulegając czarodziejskiej przemianie.<br>Powierzenie roli Nastazji odtwórcy Myszkina rozszczepia tę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego