Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
pielęgnując sobie tylko znanymi zabiegami powierzchnię płótna.
Dlatego właśnie odpowiada mi sformułowanie A. Kostołowskiego, że jest to twórczość manifestująca ideę malarstwa, bo jeżeli nawet zrealizowany w tych obrazach sens komunikacyjny może nie być dość czytelny, dla wielu odbiorców, czy dość bogaty, to jednak pozostałe ich wartości w pełni wystarczają, by uznać twórczość Skupniewicza za manifestację niezastąpionych i nie wyczerpanych walorów warsztatu malarskiego.

Krystyna Jerzmanowska
PENETRACJA PRZESTRZENI!
Ostatni cykl litografii Wojciech Krzywobłockiego nazwałabym "Dwoistym opisem przestrzeni". Dwoistym, bo chodzi tu z jednej strony o sublimację i syntezę ogólnego odczucia, jakie wywołuje sama przestrzeń, a z drugiej - o przeprowadzenie w tworzywie graficznym analizy
pielęgnując sobie tylko znanymi zabiegami powierzchnię płótna.<br> Dlatego właśnie odpowiada mi sformułowanie A. Kostołowskiego, że jest to twórczość manifestująca ideę malarstwa, bo jeżeli nawet zrealizowany w tych obrazach sens komunikacyjny może nie być dość czytelny, dla wielu odbiorców, czy dość bogaty, to jednak pozostałe ich wartości w pełni wystarczają, by uznać twórczość Skupniewicza za manifestację niezastąpionych i nie wyczerpanych walorów warsztatu malarskiego.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sex="f"&gt;&lt;au&gt;Krystyna Jerzmanowska&lt;/&gt;<br>&lt;tit&gt;PENETRACJA PRZESTRZENI!&lt;/&gt;<br> Ostatni cykl litografii Wojciech Krzywobłockiego nazwałabym "Dwoistym opisem przestrzeni". Dwoistym, bo chodzi tu z jednej strony o sublimację i syntezę ogólnego odczucia, jakie wywołuje sama przestrzeń, a z drugiej - o przeprowadzenie w tworzywie graficznym analizy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego