Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
są nie tyle absolutne wartości funkcji r(e) , ile względne odległości od pełnej realizacji celu. Tak więc wybór jednostki oraz miejsca zerowego dla r(e) nie ma znaczenia; inaczej mówiąc, funkcję r należy traktować jako skalę interwałową określoną na zbiorze E - podobnie jak w wywodzącej się od von Neumanna teorii użyteczności.
Czym jest jednak w rozważanym przypadku zbiór E ? Założyliśmy, że- najogólniej mówiąc - cel wnioskowania ma charakter poznawczy. Stopień, w jakim go osiągnięto, zależy więc od tego, jaką konkluzję przyjęto oraz jaka jest naprawdę wartość parametru x. Wynika stąd, że E = X*@H , wobec czego r jest funkcją dwóch zmiennych: x
są nie tyle absolutne wartości funkcji r(e) , ile względne odległości od pełnej realizacji celu. Tak więc wybór jednostki oraz miejsca zerowego dla r(e) nie ma znaczenia; inaczej mówiąc, funkcję r należy traktować jako skalę interwałową określoną na zbiorze E - podobnie jak w wywodzącej się od von Neumanna teorii użyteczności.<br> Czym jest jednak w rozważanym przypadku zbiór E ? Założyliśmy, że- najogólniej mówiąc - cel wnioskowania ma charakter poznawczy. Stopień, w jakim go osiągnięto, zależy więc od tego, jaką konkluzję przyjęto oraz jaka jest naprawdę wartość parametru x. Wynika stąd, że E = X*@H , wobec czego r jest funkcją dwóch zmiennych: x
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego