Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
jest budowa dodatkowych torów, przeznaczonych dla lokalnego ruchu pasażerskiego.

Komunikacja tramwajowa rozwijana być powinna przede wszystkim przez modernizację tras istniejących oraz przez budowę nowych tras zapewniających odpowiednią prędkość i bezpieczeństwo ruchu. Cele te można osiągnąć stosując wydzielone torowiska i bezkolizyjne skrzyżowania z tym, że te ostatnie mogą być budowane stopniowo w miarę wzrastania potrzeb usprawniania ruchu i uzyskiwania środków na inwestycje.

Czynnikiem najsilniej ograniczającym rozwój komunikacji tramwajowej jest obecna produkcja taboru. Przy istniejącym w kraju parku taboru tramwajowego - ponad 4800 wozów i zakładając ich eksploatację na 20 - 25 lat roczna produkcja nowych tramwajów przeznaczona na wymianę zużytych powinna wynosić co najmniej
jest budowa dodatkowych torów, przeznaczonych dla lokalnego ruchu pasażerskiego. <br><br>Komunikacja tramwajowa rozwijana być powinna przede wszystkim przez modernizację tras istniejących oraz przez budowę nowych tras zapewniających odpowiednią prędkość i bezpieczeństwo ruchu. Cele te można osiągnąć stosując wydzielone torowiska i bezkolizyjne skrzyżowania z tym, że te ostatnie mogą być budowane stopniowo w miarę wzrastania potrzeb usprawniania ruchu i uzyskiwania środków na inwestycje. <br><br>Czynnikiem najsilniej ograniczającym rozwój komunikacji tramwajowej jest obecna produkcja taboru. Przy istniejącym w kraju parku taboru tramwajowego - ponad 4800 wozów i zakładając ich eksploatację na 20 - 25 lat roczna produkcja nowych tramwajów przeznaczona na wymianę zużytych powinna wynosić co najmniej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego