Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
z wersem inicjalnym
Gloria in excelsis Deo i następnie z wersem zakończeniowym Cum Sancto Spiritu
in gloria Dei Patris. Jego podstawę stanowi równie lapidarny trzydźwiękowy motyw
rozwijany ewolucyjnie, o wyrazistym rysunku linii melodycznej i rytmice trójdzielnej.
Jest to motyw radosnego (symboliczny skok kwarty w górę), uroczystego (Allegro
moderato) uwielbienia, wprowadzający w charakter tego "hymnu" oraz duchowości
tekstu (prz. 154). W Credo materiał tematyczny jest koncypowany do wersu inicjalnego
Credo in unum Deum ­ et invisibilium (z trudnym do skomentowania pominięciem
słowa Patrem) oraz do
jednego z kluczowych wersów końcowych Et in unam sanctam, catholicam et apostolicam
Ecclesiam. Podobnie jak poprzednio, ma on rytmikę
z wersem inicjalnym <br>Gloria in excelsis Deo i następnie z wersem zakończeniowym Cum Sancto Spiritu <br>in gloria Dei Patris. Jego podstawę stanowi równie lapidarny trzydźwiękowy motyw <br>rozwijany ewolucyjnie, o wyrazistym rysunku linii melodycznej i rytmice trójdzielnej. <br>Jest to motyw radosnego (symboliczny skok kwarty w górę), uroczystego (Allegro <br>moderato) uwielbienia, wprowadzający w charakter tego "hymnu" oraz duchowości <br>tekstu (prz. 154). W Credo materiał tematyczny jest koncypowany do wersu inicjalnego <br>Credo in unum Deum ­ et invisibilium (z trudnym do skomentowania pominięciem <br>słowa Patrem) oraz do <br>jednego z kluczowych wersów końcowych Et in unam sanctam, catholicam et apostolicam <br>Ecclesiam. Podobnie jak poprzednio, ma on rytmikę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego