Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
rzeczywistości zaś stawał się coraz bardziej obcy narodowi", a Adam Müller - w drezdeńskim wykładzie Über die dramatische Kunst (1806) - kwestię ludu złączył wprost z ideologią narodową, z ludem wiązał nadzieje na budowanie narodowej jedności i tej idei podporządkował wizję teatru. Podobne poglądy głosił Ludwig Tieck, wymagający od młodych dramaturgów tworzenia w duchu narodowym. Gdzież są ci, którzy tworzą sztukę niemiecką? - pytał, "który z nich pojmuje głębokie przesłanie własnych słów?".
Sytuacja zmieniła się natychmiast po zniknięciu napoleońskiego zagrożenia. Już w 1812 roku Friedrich Schlegel, a w 1813 mocniej jeszcze Eichendorff, wysuwali postulat, by dramat wyrażał idee nie tyle już narodowe, ile przede wszystkim
rzeczywistości zaś stawał się coraz bardziej obcy narodowi"&lt;/&gt;, a Adam Müller - w drezdeńskim wykładzie Über die dramatische Kunst (1806) - kwestię ludu złączył wprost z ideologią narodową, z ludem wiązał nadzieje na budowanie narodowej jedności i tej idei podporządkował wizję teatru. Podobne poglądy głosił Ludwig Tieck, wymagający od młodych dramaturgów tworzenia w duchu narodowym. Gdzież są ci, którzy tworzą sztukę niemiecką? - pytał, "który z nich pojmuje głębokie przesłanie własnych słów?".<br>Sytuacja zmieniła się natychmiast po zniknięciu napoleońskiego zagrożenia. Już w 1812 roku Friedrich Schlegel, a w 1813 mocniej jeszcze Eichendorff, wysuwali postulat, by dramat wyrażał idee nie tyle już narodowe, ile przede wszystkim
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego