kolor, światło, nasycenie barw. Znacznie łatwiej<br>sprzedawane są obrazy jasne, o żywej palecie barw, „ciepłe i<br>optymistyczne”. Znacznie gorzej zaś prace utrzymane w tonacji ciemnej<br>lub monochromatyczne, nawet jeżeli ich walory artystyczne są<br>niekwestionowane; stąd niewysoka pozycja rynkowa takich malarzy jak<br>„ponury” Stanisław Czajkowski.<br>Generalnie — w dzisiejszych czasach bezpieczniej jest inwestować<br>pieniądze w malarstwo olejne, dekoracyjne, efektowne, charakteryzujące<br>się żywszą paletą barw, sygnowane tzw. encyklopedycznymi nazwiskami.<br>Jeżeli nawet nie gwarantuje ono gwałtownego wzrostu wartości, to na<br>pewno stanowi lokatę bezpieczną.<br>Lokata średniodystansowa. Poprzez średni dystans na rynku malarstwa<br>rozumiem perspektywę 36 lat. Dobrą lokatą jest więc malarstwo, które