Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
przykładzie dramatów Wiktora Hugo, piszącego z myślą o konkretnym teatrze. Ale również pełną podziwu ocenę Raszewskiego, że wszystkie chwyty inscenizacyjne wprowadzone do dramatów Słowackiego były do zrealizowania na ówczesnej scenie, można skomentować przewrotnie: zatem także autorowi Kordiana teatr stawiał bariery przed wyobraźnią, i on także ich nie przekroczył.
Czy i w jakiej mierze idee estetyczne romantyków, ich marzenia o pełnej swobodzie twórcy mogły spełnić się w dramacie, jeśli jego związek z myślą o teatrze był nieunikniony? Mnóstwo problemów i pytań tu się nasuwa.

Autor a inscenizator: narodziny konfliktów

Nowe idee, zarysowujące wizję przyszłego dramatu romantycznego, kształtowały się równolegle z przekształceniami dokonującymi się w
przykładzie dramatów Wiktora Hugo, piszącego z myślą o konkretnym teatrze. Ale również pełną podziwu ocenę Raszewskiego, że wszystkie chwyty inscenizacyjne wprowadzone do dramatów Słowackiego były do zrealizowania na ówczesnej scenie, można skomentować przewrotnie: zatem także autorowi Kordiana teatr stawiał bariery przed wyobraźnią, i on także ich nie przekroczył.<br>Czy i w jakiej mierze idee estetyczne romantyków, ich marzenia o pełnej swobodzie twórcy mogły spełnić się w dramacie, jeśli jego związek z myślą o teatrze był nieunikniony? Mnóstwo problemów i pytań tu się nasuwa.<br><br>&lt;tit&gt;Autor a inscenizator: narodziny konfliktów&lt;/&gt;<br><br>Nowe idee, zarysowujące wizję przyszłego dramatu romantycznego, kształtowały się równolegle z przekształceniami dokonującymi się w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego