Typ tekstu: Książka
Autor: Dobroczyński Bartłomiej
Tytuł: New age
Rok: 1997
pewne historycznie zaistniałe zbiory poglądów (pism), formacje
kulturowe czy też organizacje i grupy można też wyróżnić bardziej
abstrakcyjne twory, a mianowicie "umysłowość" czy też "mentalność"
gnostyczną oraz mentalność "Nowej Ery" co w obydwu przypadkach odnosi
się do stwierdzenia istnienia pewnej tendencji do interpretowania
świata i sytuacji w nim człowieka, tendencji w pewnej mierze
niezależnej od form kulturowych czy historycznych jej realizacji. I
tak, na przykład, Hans Jonas twierdzi, iż elementy "mentalności"
gnostycznej da się wyróżnić we współczesnym przyrodoznawstwie czy też
egzystencjalizmie (chociażby w wersji Pascala czy Heideggera). Równie
łatwo można wykazać, iż pewne cechy mentalności Nowej Ery, oczywiście w
prefiguracyjnych postaciach, dałoby się
pewne historycznie zaistniałe zbiory poglądów (pism), formacje<br>kulturowe czy też organizacje i grupy można też wyróżnić bardziej<br>abstrakcyjne twory, a mianowicie "umysłowość" czy też "mentalność"<br>gnostyczną oraz mentalność "Nowej Ery" co w obydwu przypadkach odnosi<br>się do stwierdzenia istnienia pewnej tendencji do interpretowania<br>świata i sytuacji w nim człowieka, tendencji w pewnej mierze<br>niezależnej od form kulturowych czy historycznych jej realizacji. I<br>tak, na przykład, Hans Jonas twierdzi, iż elementy "mentalności"<br>gnostycznej da się wyróżnić we współczesnym przyrodoznawstwie czy też<br>egzystencjalizmie (chociażby w wersji Pascala czy Heideggera). Równie<br>łatwo można wykazać, iż pewne cechy mentalności Nowej Ery, oczywiście w<br>prefiguracyjnych postaciach, dałoby się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego