Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
strat mocy i niesprawności działania silnika, wynikających z przegrzewania układu chłodzenia silnika, oleju smarującego i oleju w układzie hydraulicznym. Zjawiska te mogą być spowodowane nie tylko wysoką temperaturą otoczenia, lecz również pracą silnika wewnątrz budynku lub wewnątrz konstrukcji maszyny z niewystarczającym przewietrzaniem.
Dla silników z ssaniem swobodnym, straty mocy wynoszą w przybliżeniu 2% 2,5% na każde 10C wzrostu temperatury powyżej temperatury odniesienia, przy której sporządzona została charakterystyka silnika.
Dla silników doładowywanych turbosprężarką, efekt będzie zależał zarówno od wielkości doładowania jak i od stopnia chłodzenia doładowywanego powietrza. Jako wskazówkę ogólną można przyjąć, że straty mocy w silnikach bez chłodzenia i z chłodzeniem
strat mocy i niesprawności działania silnika, wynikających z przegrzewania układu chłodzenia silnika, oleju smarującego i oleju w układzie hydraulicznym. Zjawiska te mogą być spowodowane nie tylko wysoką temperaturą otoczenia, lecz również pracą silnika wewnątrz budynku lub wewnątrz konstrukcji maszyny z niewystarczającym przewietrzaniem.<br>Dla silników z ssaniem swobodnym, straty mocy wynoszą w przybliżeniu 2% 2,5% na każde 10C wzrostu temperatury powyżej temperatury odniesienia, przy której sporządzona została charakterystyka silnika.<br>Dla silników doładowywanych turbosprężarką, efekt będzie zależał zarówno od wielkości doładowania jak i od stopnia chłodzenia doładowywanego powietrza. Jako wskazówkę ogólną można przyjąć, że straty mocy w silnikach bez chłodzenia i z chłodzeniem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego