Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
wcześniej.

3.2. Analiza udziałów rynkowych

Najprostszą metodą oceny pozycji rynkowej przedsiębiorstwa jest określenie jego udziału w rynku. Jest to wskaźnik procentowy, oznaczający relację wartości lub ilości sprzedaży uzyskanej przez dane przedsiębiorstwo w określonym czasie do całkowitej sprzedaży produktów, dokonanej przez wszystkich konkurentów na rynku. Jest to wskaźnik bezwzględnego udziału w rynku. Oprócz niego można stosować wskaźnik względny, rozumiany jako porównanie sprzedaży danej firmy ze sprzedażą najbliższych konkurentów.
Wielkość udziału w rynku ma istotne znaczenie, ponieważ wraz z jego wzrostem zwiększa się siła przedsiębiorstwa w stosunku do konkurentów i jego pozycja negocjacyjna względem dostawców. Analiza udziałów rynkowych na rynku Unii Europejskiej powinna
wcześniej.<br><br>&lt;tit&gt;3.2. Analiza udziałów rynkowych&lt;/&gt;<br><br>Najprostszą metodą oceny pozycji rynkowej przedsiębiorstwa jest określenie jego udziału w rynku. Jest to wskaźnik procentowy, oznaczający relację wartości lub ilości sprzedaży uzyskanej przez dane przedsiębiorstwo w określonym czasie do całkowitej sprzedaży produktów, dokonanej przez wszystkich konkurentów na rynku. Jest to wskaźnik bezwzględnego udziału w rynku. Oprócz niego można stosować wskaźnik względny, rozumiany jako porównanie sprzedaży danej firmy ze sprzedażą najbliższych konkurentów.<br>Wielkość udziału w rynku ma istotne znaczenie, ponieważ wraz z jego wzrostem zwiększa się siła przedsiębiorstwa w stosunku do konkurentów i jego pozycja negocjacyjna względem dostawców. Analiza udziałów rynkowych na rynku Unii Europejskiej powinna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego