Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
i do rynku krajowego danej firmy. Otóż jeśli przedsiębiorstwo z kraju Unii Europejskiej zajmowało przez pewien czas dominującą pozycję na swym rynku krajowym, to w wyniku liberalizacji obrotów może ją stracić na rzecz konkurentów z innych krajów UE. Przykładowo, gdyby jakieś przedsiębiorstwo niemieckie w rezultacie wspomnianych procesów integracyjnych straciło udziały w rynku RFN, byłoby wówczas zmuszone do rozwijania działalności na innych rynkach i tam rozbudowywania swej pozycji rynkowej.
Przedsiębiorstwa, które mają duży udział w rynku, gdzie jest wysoki poziom cen, mogą znaleźć się w gorszej sytuacji na rynkach o niższym poziomie cen, gdyż tam będą miały mniejszą szansę na osiągnięcie dużej marży
i do rynku krajowego danej firmy. Otóż jeśli przedsiębiorstwo z kraju Unii Europejskiej zajmowało przez pewien czas dominującą pozycję na swym rynku krajowym, to w wyniku liberalizacji obrotów może ją stracić na rzecz konkurentów z innych krajów UE. Przykładowo, gdyby jakieś przedsiębiorstwo niemieckie w rezultacie wspomnianych procesów integracyjnych straciło udziały w rynku RFN, byłoby wówczas zmuszone do rozwijania działalności na innych rynkach i tam rozbudowywania swej pozycji rynkowej.<br>Przedsiębiorstwa, które mają duży udział w rynku, gdzie jest wysoki poziom cen, mogą znaleźć się w gorszej sytuacji na rynkach o niższym poziomie cen, gdyż tam będą miały mniejszą szansę na osiągnięcie dużej marży
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego