Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
różnice, świadczy także ewolucja jego dramatopisarstwa, coraz dalej posunięte przesuwanie wskazówek, dotyczących kształtowania przestrzeni scenicznej, z didaskaliów do dialogów. Tak jest przede wszystkim w dramatach tzw. mistycznych, w których poetyckie wizje, pozostawiające wielkie pole do wypełnienia przez wyobraźnię czytelników, stają się coraz bardziej rozbudowane. Ale zdarza się podobna ewolucja i w toku poprawek wprowadzanych przez poetę w kolejnych redakcjach tego samego tekstu.
Irena Sławińska zwróciła uwagę, iż "teatralne widzenie" w dramatach Słowackiego znajduje wyraz nie tylko w didaskaliach, ale także w dialogach. Rozmaicie - dodajmy - może je realizować również czytelnik w swojej wyobraźni.



Musset w dramacie Fantazjo (nie przeznaczonym na scenę) opisuje ustami
różnice, świadczy także ewolucja jego dramatopisarstwa, coraz dalej posunięte przesuwanie wskazówek, dotyczących kształtowania przestrzeni scenicznej, z didaskaliów do dialogów. Tak jest przede wszystkim w dramatach tzw. mistycznych, w których poetyckie wizje, pozostawiające wielkie pole do wypełnienia przez wyobraźnię czytelników, stają się coraz bardziej rozbudowane. Ale zdarza się podobna ewolucja i w toku poprawek wprowadzanych przez poetę w kolejnych redakcjach tego samego tekstu.<br>Irena Sławińska zwróciła uwagę, iż "teatralne widzenie" w dramatach Słowackiego znajduje wyraz nie tylko w didaskaliach, ale także w dialogach. &lt;gap&gt; Rozmaicie - dodajmy - może je realizować również czytelnik w swojej wyobraźni.<br><br>&lt;gap reason="sampling"&gt;<br><br>Musset w dramacie Fantazjo (nie przeznaczonym na scenę) opisuje ustami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego