Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
parli szczęk w układzie dwuwspółbieżnym lub współprzeciwbieżnym. Mechanicznie sprawa przedstawia się podobnie, ale do hamulca tarczowego lepiej pasuje hydrauliczny układ uruchamiania a ten jest droższy niż dwie dźwigienki i kawałek cięgna Bowdena.
To jeszcze nie wszystko. Hamulec tarczowy, poza swą główną zaletą - większą odpornością na zmęczenie cieplne, ma szereg dalszych wad. Jest np. wrażliwy na korozję, chyba, że stosuje się na tarcze materiał stopowy, odpowiednio droższy. Dalej - hamulec tarczowy jest bardzo wrażliwy na uszkodzenia przy upadkach, łatwo się brudzi, nie najładniej wygląda. Z reguły jest to zresztą hamulec ((pojedynczy)), a wówczas siły (pokaźne!) działają niesymetrycznie na widelec teleskopowy.
Mało znana firma
parli szczęk w układzie dwuwspółbieżnym lub współprzeciwbieżnym. Mechanicznie sprawa przedstawia się podobnie, ale do hamulca tarczowego lepiej pasuje hydrauliczny układ uruchamiania a ten jest droższy niż dwie dźwigienki i kawałek cięgna Bowdena.&lt;/intro&gt;<br>To jeszcze nie wszystko. Hamulec tarczowy, poza swą główną zaletą - większą odpornością na zmęczenie cieplne, ma szereg dalszych wad. Jest np. wrażliwy na korozję, chyba, że stosuje się na tarcze materiał stopowy, odpowiednio droższy. Dalej - hamulec tarczowy jest bardzo wrażliwy na uszkodzenia przy upadkach, łatwo się brudzi, nie najładniej wygląda. Z reguły jest to zresztą hamulec ((pojedynczy)), a wówczas siły (pokaźne!) działają niesymetrycznie na widelec teleskopowy.<br>Mało znana firma
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego