Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
istocie człowieka.
Nieco dalej zaś napisał autor Dżumy. Nigdy jeszcze i w żadnej epoce nie atakowano rozumu z większą gwałtownością niż w naszej.
Mit Syzyfa ukazał się u Gallimarda w 1942 roku, kiedy irracjonalizm ludzki zdawał się sięgać zenitu. Camus doskonale wiedział, jakie są źródła tego irracjonalizmu i wybrał czynną walkę z nim. Nie był to irracjonalizm filozofów, artystów, zblazowanych pięknoduchów. Był to irracjonalizm ludzkiego stada, popychający je na krawędź szaleństwa - irracjonalizm krwi, rasy, irracjonalizm zbrodni. W eseju Człowiek zbuntowany znów jednak wraca ujęcie irracjonalizmu jako znaku epoki - znaku, którego nie da się wymazać. Oto epoka przeniknięcia odrazą do zimnych, rozumowych
istocie człowieka&lt;/&gt;.<br>Nieco dalej zaś napisał autor &lt;tit&gt;Dżumy. Nigdy jeszcze i w żadnej epoce nie atakowano rozumu z większą gwałtownością niż w naszej&lt;/&gt;.<br>&lt;tit&gt;Mit Syzyfa&lt;/&gt; ukazał się u Gallimarda w 1942 roku, kiedy irracjonalizm ludzki zdawał się sięgać zenitu. Camus doskonale wiedział, jakie są źródła tego irracjonalizmu i wybrał czynną walkę z nim. Nie był to irracjonalizm filozofów, artystów, zblazowanych pięknoduchów. Był to irracjonalizm ludzkiego stada, popychający je na krawędź szaleństwa - irracjonalizm krwi, rasy, irracjonalizm zbrodni. W eseju &lt;tit&gt;Człowiek zbuntowany&lt;/&gt; znów jednak wraca ujęcie irracjonalizmu jako znaku epoki - znaku, którego nie da się wymazać. Oto epoka przeniknięcia odrazą do zimnych, rozumowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego