Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
płynąłem górą, albo grałem cokolwiek innego" .
Oprócz zmian w składzie zespołu Davis dokonał również zasadniczych przewartościowań swojej muzyki. Pod wpływem kompozytora i aranżera George'a Russella oraz po zapoznaniu się z oryginalną muzyką afrykańską Balet Africana z Gwinei zainteresował się formami modalnymi. Postanowił ograniczyć ilość granych nut i przenieść nacisk z wariacji harmonicznych, tak wówczas ochoczo penetrowanych przez jazzmanów, z powrotem na melodię. Pod koniec lat pięćdziesiątych uczucie i nastrój stały się wyróżnikami muzyki Milesa. Jak żadnemu innemu muzykowi w historii jazzu udało mu się osiągnąć prostotę w sposób tak wytworny i wymyślny. Łączyło się to z dążeniem do uwolnienia improwizacji od
płynąłem górą, albo grałem cokolwiek innego" .<br>Oprócz zmian w składzie zespołu Davis dokonał również zasadniczych przewartościowań swojej muzyki. Pod wpływem kompozytora i aranżera George'a Russella oraz po zapoznaniu się z oryginalną muzyką afrykańską Balet Africana z Gwinei zainteresował się formami modalnymi. Postanowił ograniczyć ilość granych nut i przenieść nacisk z wariacji harmonicznych, tak wówczas ochoczo penetrowanych przez jazzmanów, z powrotem na melodię. Pod koniec lat pięćdziesiątych uczucie i nastrój stały się wyróżnikami muzyki Milesa. Jak żadnemu innemu muzykowi w historii jazzu udało mu się osiągnąć prostotę w sposób tak wytworny i wymyślny. Łączyło się to z dążeniem do uwolnienia improwizacji od
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego