Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
w kierunku wyzwalania konstatacji i spekulacji intelektualnych. Spotykają się w konceptualizmie obydwa te nurty doprowadziły z pełną konsekwencją zasadę nadrzędności elementu myślowo-kreatorskiego - do sytuacji czystej i jednoznacznej. Obiekt sztuki, w roli medium przekazu, został niemal wyeliminowany, a w każdym razie całkowicie odrzucony jako przedmiot o pierwszoplanowej roli i walorach warsztatowo-estetycznych. Realizacja idei artystycznej skodyfikowana została jako stworzenie dowolną drogą zespołu bodźców dopingujących do kreowania przez odbiorcę własnych, nie narzuconych w ich kształcie, procesów myślowych, wyobrażeniowych, wzbogacających i uczulających percepcję najszerzej pojętej rzeczywistości i aparat jej interpretacji. Zawsze - w stopniu uzależnionym od dyspozycji i możliwości intelektualnych perceptora.
W tym stadium
w kierunku wyzwalania konstatacji i spekulacji intelektualnych. Spotykają się w konceptualizmie obydwa te nurty doprowadziły z pełną konsekwencją zasadę nadrzędności elementu myślowo-kreatorskiego - do sytuacji czystej i jednoznacznej. Obiekt sztuki, w roli medium przekazu, został niemal wyeliminowany, a w każdym razie całkowicie odrzucony jako przedmiot o pierwszoplanowej roli i walorach warsztatowo-estetycznych. Realizacja idei artystycznej skodyfikowana została jako stworzenie dowolną drogą zespołu bodźców dopingujących do kreowania przez odbiorcę własnych, nie narzuconych w ich kształcie, procesów myślowych, wyobrażeniowych, wzbogacających i uczulających percepcję najszerzej pojętej rzeczywistości i aparat jej interpretacji. Zawsze - w stopniu uzależnionym od dyspozycji i możliwości intelektualnych perceptora.<br> W tym stadium
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego