Typ tekstu: Książka
Autor: Zięba Maciej
Tytuł: Po szkodzie? Przed szkodą?
Rok: 1997
wielką
zasługą obecnego Papieża), opis ten traci rację bytu.
Kościół - w świetle Vaticanum Secundum i nauczania Jana Pawła II -
akceptuje w pełni koncepcję wolności negatywnej jako koncepcję wolności
politycznej. I jest w tym w całkowitej zgodzie z głównym,
nieideologicznym nurtem współczesnego liberalizmu. Twierdzi jednak, że
tak pojęta wolność jest jedynie warunkiem koniecznym budowania
społeczeństwa obywatelskiego, ale nie jest ona warunkiem dostatecznym.
Budowanie życia społecznego opartego jedynie na zasadzie "co nie jest
zakazane, jest dozwolone" wiedzie do atrofii więzów społecznych i
erozji moralności w życiu publicznym. Zasada ta winna obowiązywać w
systemie prawnym, ale wyłącznie w systemie prawnym. Choć jest on bowiem
ważnym
wielką<br>zasługą obecnego Papieża), opis ten traci rację bytu.<br> Kościół - w świetle Vaticanum Secundum i nauczania Jana Pawła II -<br>akceptuje w pełni koncepcję wolności negatywnej jako koncepcję wolności<br>politycznej. I jest w tym w całkowitej zgodzie z głównym,<br>nieideologicznym nurtem współczesnego liberalizmu. Twierdzi jednak, że<br>tak pojęta wolność jest jedynie warunkiem koniecznym budowania<br>społeczeństwa obywatelskiego, ale nie jest ona warunkiem dostatecznym.<br>Budowanie życia społecznego opartego jedynie na zasadzie "co nie jest<br>zakazane, jest dozwolone" wiedzie do atrofii więzów społecznych i<br>erozji moralności w życiu publicznym. Zasada ta winna obowiązywać w<br>systemie prawnym, ale wyłącznie w systemie prawnym. Choć jest on bowiem<br>ważnym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego