Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
lewka nie było. Nerwowe spojrzenie chłopca w bok, poza obraz, potwierdza to przypuszczenie: zwierzę to ostatni atrybut człowieka, chroniący go przed samotnością. Mimo wszystko malarz nie powinien czuć się samotny. Zauważmy, że obraz jest jak zwierzę (jak lewek, jak pies): nie posługuje się ludzkim językiem, słowami, ale przecież nikt nie wątpi, że kryją się w nim (w lewku, w psie, w obrazie) myśli i uczucia. Dlatego zwierzęta budzą w nas ludzkie emocje i z naszego punktu widzenia niewiele różnią się od sztuki.

[Maurizio Cattelan] Na granicy pomiędzy bytem człowieczym a artystycznym zamieszkały w tym roku świnki podczas documenta w Kassel (patrz
lewka nie było. Nerwowe spojrzenie chłopca w bok, poza obraz, potwierdza to przypuszczenie: zwierzę to ostatni atrybut człowieka, chroniący go przed samotnością. Mimo wszystko malarz nie powinien czuć się samotny. Zauważmy, że obraz jest jak zwierzę (jak lewek, jak pies): nie posługuje się ludzkim językiem, słowami, ale przecież nikt nie wątpi, że kryją się w nim (w lewku, w psie, w obrazie) myśli i uczucia. Dlatego zwierzęta budzą w nas ludzkie emocje i z naszego punktu widzenia niewiele różnią się od sztuki.<br><br> [Maurizio Cattelan] Na granicy pomiędzy bytem człowieczym a artystycznym zamieszkały w tym roku świnki podczas &lt;orig&gt;documenta&lt;/&gt; w Kassel (patrz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego