Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
zakresie wzroku, jest wypełnione różnorodnymi elementami, pustka nie istnieje. Kosmos ukazuje się oczom inaczej: klas widzialnych elementów nie jest wiele. W romantycznej dramaturgii uderza ich ubóstwo - i powtarzalność: przestrzeń z jasnymi punktami księżyca i gwiazd (czasem są ich roje, lecz tylko nieliczne wyróżnia się indywidualną nazwą), między nimi pustka. Tym ważniejsze stają się ożywiające obraz efekty świetlne i akustyczne, a także emocjonalna atmosfera, towarzysząca istnieniu i działaniom tajemnych, potężnych, nieznanych sił; bywają personifikowane w postaciach duchów czy aniołów. Reszta to najwyżej wtrącana fabuła, dla wyobrażenia wszechświata rzecz nieistotna.
Mistyczną przestrzeń dramatu romantycznie zakreślił Manfred. Byron wykorzystał pełnię środków, jakimi dysponuje ludzka
zakresie wzroku, jest wypełnione różnorodnymi elementami, pustka nie istnieje. Kosmos ukazuje się oczom inaczej: klas widzialnych elementów nie jest wiele. W romantycznej dramaturgii uderza ich ubóstwo - i powtarzalność: przestrzeń z jasnymi punktami księżyca i gwiazd (czasem są ich roje, lecz tylko nieliczne wyróżnia się indywidualną nazwą), między nimi pustka. Tym ważniejsze stają się ożywiające obraz efekty świetlne i akustyczne, a także emocjonalna atmosfera, towarzysząca istnieniu i działaniom tajemnych, potężnych, nieznanych sił; bywają personifikowane w postaciach duchów czy aniołów. Reszta to najwyżej wtrącana fabuła, dla wyobrażenia wszechświata rzecz nieistotna.<br>Mistyczną przestrzeń dramatu romantycznie zakreślił Manfred. Byron wykorzystał pełnię środków, jakimi dysponuje ludzka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego