Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
echo osobistej historii Goethego z Rikchen Brion, zamkniętej romantycznie, balladycznie i szekspirycznie pojedynkiem nad marami, który do żywego przypomina sceny z "Hamleta". Jeśli Clavigo jest odblaskiem księcia na Elsinorze, jego counterpart, sprawca wszystkiego, demoniczny kusiciel Carlos jest pierwszym szkicem, zarodkiem postaci Mefistofelesa.
"Clavigo" zrobił, już zdaje się na fali werteryzmu, wcale błyskotliwą karierę, choć przyjaciel i mentor poety, sceptyk i ironista J.H. Merck nazwał go ni mniej, ni więcej tylko "śmieciem". Po tym wczesnym wzlocie zażywał długiego i zasłużonego spokoju. Dopiero w okresie powojennym wydobył go z zapomnienia Teatr im. Schillera, pełniący funkcję Staatstheater, który do dziś leży w gruzach
echo osobistej historii Goethego z Rikchen Brion, zamkniętej romantycznie, &lt;orig&gt;balladycznie i szekspirycznie&lt;/&gt; pojedynkiem nad marami, który do żywego przypomina sceny z "Hamleta". Jeśli Clavigo jest odblaskiem księcia na Elsinorze, jego counterpart, sprawca wszystkiego, demoniczny kusiciel Carlos jest pierwszym szkicem, zarodkiem postaci Mefistofelesa.<br>"Clavigo" zrobił, już zdaje się na fali werteryzmu, wcale błyskotliwą karierę, choć przyjaciel i mentor poety, sceptyk i ironista J.H. Merck nazwał go ni mniej, ni więcej tylko "śmieciem". Po tym wczesnym wzlocie zażywał długiego i zasłużonego spokoju. Dopiero w okresie powojennym wydobył go z zapomnienia Teatr im. Schillera, pełniący funkcję Staatstheater, który do dziś leży w gruzach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego