Typ tekstu: Książka
Autor: Sarzyński Piotr
Tytuł: Przewodnik po rynku malarstwa
Rok: 1999
z obiektem położone zostały
inną ręką niż ręka artysty, co wcale nie musi oznaczać, że obraz jest
falsyfikatem.


szkic swobodnie wykonany rysunek (piórkiem, ołówkiem, akwarelą)
będący zwykle zarysem, projektem przyszłego obrazu (patrz też:
studium).


sztafaż zazwyczaj niewielkie postacie ludzi lub zwierząt, a także
małe sceny rodzajowe, uzupełniające sceny krajobrazowe i weduty.


światłocień (chiaroscuo) rozłożenie i wzajemne przenikanie się w
obrazie świateł i cieni.


tempera technika malarska polegająca na posługiwaniu się
rozpuszczalnymi w wodzie farbami z użyciem spoiw emulsyjnych
(oleistych, żywicznych, tłuszczów i wosków). Szeroko stosowana do końca
XVw. i przeżywająca ponowny renesans począwszy od XIX w.


tondo obraz w kształcie koła
z obiektem położone zostały<br>inną ręką niż ręka artysty, co wcale nie musi oznaczać, że obraz jest<br>falsyfikatem.<br><br><br> szkic swobodnie wykonany rysunek (piórkiem, ołówkiem, akwarelą)<br>będący zwykle zarysem, projektem przyszłego obrazu (patrz też:<br>studium).<br><br><br> sztafaż zazwyczaj niewielkie postacie ludzi lub zwierząt, a także<br>małe sceny rodzajowe, uzupełniające sceny krajobrazowe i weduty.<br><br><br> światłocień (chiaroscuo) rozłożenie i wzajemne przenikanie się w<br>obrazie świateł i cieni.<br><br><br> tempera technika malarska polegająca na posługiwaniu się<br>rozpuszczalnymi w wodzie farbami z użyciem spoiw emulsyjnych<br> (oleistych, żywicznych, tłuszczów i wosków). Szeroko stosowana do końca<br>XVw. i przeżywająca ponowny renesans począwszy od XIX w.<br><br><br> tondo obraz w kształcie koła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego