Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
istnieje, zwłaszcza w świadomości twórczej kompozytora. Z
formalnego natomiast punktu widzenia materiał chorałowy pełni funkcję integracyjną,
wprowadzając kategorię korespondencji. Jak widać, chorał gregoriański we mszach
nr 2, 3, 4 oprócz funkcji integracyjnej nie zawsze staje się nośnikiem ekspresji
chorałowej, służąc niekiedy także dramatyzacji tekstu. Równie ekspresyjnie (Largo)
­ patetycznie, opracowuje Nowowiejski wers Et unam sanctam, catholicam et apostolicam
Ecclesiam (s. 21, prz. 141) w Mszy nr 4 z unisonowo-oktawową deklamacją chóru
w dynamice ff, zakończoną archaizującym współbrzmieniem kwinty i równie archaizującymi
"pustymi" akordami kwintowo-kwartowymi w sekundowych przesunięciach (w partii
organowej). Styl mszy tej grupy współtworzy typ narracji, w której wers
istnieje, zwłaszcza w świadomości twórczej kompozytora. Z <br>formalnego natomiast punktu widzenia materiał chorałowy pełni funkcję integracyjną, <br>wprowadzając kategorię korespondencji. Jak widać, chorał gregoriański we mszach <br>nr 2, 3, 4 oprócz funkcji integracyjnej nie zawsze staje się nośnikiem ekspresji <br>chorałowej, służąc niekiedy także dramatyzacji tekstu. Równie ekspresyjnie (Largo) <br>­ patetycznie, opracowuje Nowowiejski wers Et unam sanctam, catholicam et apostolicam <br>Ecclesiam (s. 21, prz. 141) w Mszy nr 4 z unisonowo-oktawową deklamacją chóru <br>w dynamice ff, zakończoną archaizującym współbrzmieniem kwinty i równie archaizującymi <br>"pustymi" akordami kwintowo-kwartowymi w sekundowych przesunięciach (w partii <br>organowej). Styl mszy tej grupy współtworzy typ narracji, w której wers
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego