Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
ekspresji. Centralną część cyklu tworzy Dies Irae z wprowadzeniem
ekspresji dramatycznej, którą buduje cytowana już 8-taktowa struktura o charakterze
pieśniowym (Allegro agitato) z tekstem pierwszej strofy sekwencji ­ Dies irae,
dies illa (zob. prz. 26). Integrując tę część i w ogóle cały cykl, powraca w
zmienionym nieco kształcie (Allegro) w wersie Confutatis maledictis (s. 13-14)
oraz końcowej, dodanej zapewne w tym celu, części Libera me...de morte ze strukturą
semantyczną Dies irae, dies illa (a więc z konsekwentnym przestawieniem wyrazów,
tekst liturgiczny w Libera me brzmi bowiem: Dies illa, dies irae) ­ Allegro
fuoco, swojego rodzaju finale mszy (s. 30, prz
ekspresji. Centralną część cyklu tworzy Dies Irae z wprowadzeniem <br>ekspresji dramatycznej, którą buduje cytowana już 8-taktowa struktura o charakterze <br>pieśniowym (Allegro agitato) z tekstem pierwszej strofy sekwencji ­ Dies irae, <br>dies illa (zob. prz. 26). Integrując tę część i w ogóle cały cykl, powraca w <br>zmienionym nieco kształcie (Allegro) w wersie Confutatis maledictis (s. 13-14) <br>oraz końcowej, dodanej zapewne w tym celu, części Libera me...de morte ze strukturą <br>semantyczną Dies irae, dies illa (a więc z konsekwentnym przestawieniem wyrazów, <br>tekst liturgiczny w Libera me brzmi bowiem: Dies illa, dies irae) ­ Allegro <br>fuoco, swojego rodzaju finale mszy (s. 30, prz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego