Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
pytań na rozstrzygające i uzupełniające.) Następnie w obrębie każdej z tych klas dokonujemy dalszego podziału ze względu na charakter możliwych konkluzji oraz ich liczbę.
W świetle bardziej szczegółowej analizy uzyskanych w ten sposób klas wnioskowań okazuje się, że poznawczym celem, jaki sobie stawiamy wnioskując, jest uzyskanie bądź konkluzji prawdziwej (np. weryfikacja hipotezy złożonej), bądź konkluzji w małym stopniu błędnej (np. estymacja punktowa), bądź konkluzji maksymalnie informującej o wartości parametru (estymacja przedziałowa). Pewne reguły wnioskowania trzeba oceniać z punktu widzenia różnych celów, pozostających ze sobą w konflikcie; konieczny jest wtedy jakiś kompromis w ich sumarycznej ocenie ze względu na owe cele (estymacja
pytań na rozstrzygające i uzupełniające.) Następnie w obrębie każdej z tych klas dokonujemy dalszego podziału ze względu na charakter możliwych konkluzji oraz ich liczbę.<br> W świetle bardziej szczegółowej analizy uzyskanych w ten sposób klas wnioskowań okazuje się, że poznawczym celem, jaki sobie stawiamy wnioskując, jest uzyskanie bądź konkluzji prawdziwej (np. weryfikacja hipotezy złożonej), bądź konkluzji w małym stopniu błędnej (np. estymacja punktowa), bądź konkluzji maksymalnie informującej o wartości parametru (estymacja przedziałowa). Pewne reguły wnioskowania trzeba oceniać z punktu widzenia różnych celów, pozostających ze sobą w konflikcie; konieczny jest wtedy jakiś kompromis w ich sumarycznej ocenie ze względu na owe cele (estymacja
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego