Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
Wiąże się to ze stanem wiedzy odbiorcy związanym z przekazem, który ukształtowany został przed rozpoczęciem procesu komunikacji. Wiarygodność nadawcy jest także efektem czynników sytuacyjnych, cech związanych z wyglądem zewnętrznym, oddziaływania stereotypów o pozytywnym znaku emocjonalnym, trwałych właściwościach nadawcy ocenianych przez odbiorcę oraz jego doraźnych zachowań związanych z przekazem. Czynniki te wiążą się także z podstawowymi prawidłowościami regulującymi procesy spostrzegania społecznego. Za najważniejsze z nich uznać można wpływ cech nadawcy na przetwarzanie przekazu związanego z efektem "halo", generalizacją metaforyczną, eks- presją mimiczną i emocjonalną, sposobem wysławiania się oraz artykulacją mowy. Istotna jest także adekwatność przyjmowanych przez nadawcę ról społecznych oraz konsekwencje podejmowanych działań
Wiąże się to ze stanem wiedzy odbiorcy związanym z przekazem, który ukształtowany został przed rozpoczęciem procesu komunikacji. Wiarygodność nadawcy jest także efektem czynników sytuacyjnych, cech związanych z wyglądem zewnętrznym, oddziaływania stereotypów o pozytywnym znaku emocjonalnym, trwałych właściwościach nadawcy ocenianych przez odbiorcę oraz jego doraźnych zachowań związanych z przekazem. Czynniki te wiążą się także z podstawowymi prawidłowościami regulującymi procesy spostrzegania społecznego. Za najważniejsze z nich uznać można wpływ cech nadawcy na przetwarzanie przekazu związanego z efektem "halo", generalizacją metaforyczną, eks- presją mimiczną i emocjonalną, sposobem wysławiania się oraz artykulacją mowy. Istotna jest także adekwatność przyjmowanych przez nadawcę ról społecznych oraz konsekwencje podejmowanych działań
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego