Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
powstania XX-wiecznej polskiej twórczości mszalnej, tym bardziej zaś ­ do dalszego spekulatywnego rozbudowywania typologii. Świadczą przecież dobitnie o silnej motywacji wewnętrznej twórców, wynikającej z wymienionych przesłanek zewnętrznych ­ z jednej strony, z drugiej ­ o koneksjach twórczości mszalnej z różnymi obszarami współczesności.

II.
KONCEPCJA FORMY CYKLU MSZALNEGO
Cykl mszalny jest rozbudowaną kompozycją wieloczęściową. Jednakże koncepcję formy tego cyklu tworzy nie tylko odpowiednio skonstruowany materiał, użyte środki techniczne (jak w wielkich formach muzyki instrumentalnej), lecz inspiruje, czy nawet narzuca, rodzaj tekstów mszalnych. (Nie bierzemy pod uwagę zależności typu Wort­Ton). Liturgiczna, normatywna struktura tekstów, ich określone następstwo i charakter implikują różne koncepcje formy. Można
powstania XX-wiecznej polskiej twórczości mszalnej, tym bardziej zaś ­ do dalszego spekulatywnego rozbudowywania typologii. Świadczą przecież dobitnie o silnej motywacji wewnętrznej twórców, wynikającej z wymienionych przesłanek zewnętrznych ­ z jednej strony, z drugiej ­ o koneksjach twórczości mszalnej z różnymi obszarami współczesności.<br><br>&lt;div1&gt;II.<br>&lt;tit1&gt;KONCEPCJA FORMY CYKLU MSZALNEGO&lt;/&gt;<br>Cykl mszalny jest rozbudowaną kompozycją wieloczęściową. Jednakże koncepcję formy tego cyklu tworzy nie tylko odpowiednio skonstruowany materiał, użyte środki techniczne (jak w wielkich formach muzyki instrumentalnej), lecz inspiruje, czy nawet narzuca, rodzaj tekstów mszalnych. (Nie bierzemy pod uwagę zależności typu Wort­Ton). Liturgiczna, normatywna struktura tekstów, ich określone następstwo i charakter implikują różne koncepcje formy. Można
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego