mamy zawartą informację o pracy przekładni oraz łożysk. Widma prędkości drgań na obudowie przekładni wysokoobrotowej dla 3 różnych stanów niesprawności przedstawiono na rys. 9.9. Na przebieg sygnału wibroakustycznego mają wpływ następujące czynniki:<br>a) konstrukcyjne: typ przekładni, profil zęba, moduł zęba, kąt przyporu, modyfikacja zębów, stopień pokrycia, luzy obwodowe, szerokość wieńca i wreszcie materiał,<br>b)technologiczne: dokładność wykonania i gładkość powierzchni,<br>c)eksploatacyjne: obciążenie przekładni, prędkość obwodowa i jakość smarowania,<br>d)współpraca elementów i podzespołów towarzyszących, tj. łożysk, kadłuba i różnego rodzaju osłon.<br>O wartościach przebiegu wibroakustycznego decyduje m.in. częstotliwość powtarzania się impulsów podstawowych <gap> gdzie <gap> - prędkość obrotów danego koła przekładni