Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
a wypadki te dzieją się w różnych miejscach". Stendhal jednak dramaturgiem nie był i jego szkice nie dokonały przewrotu w świadomości estetycznej. Natomiast Wiktor Hugo, przedstawiając dramat w parę lat później w przedmowie do Cromwella jako najwyższą, po erach eposu i liryki, formę poezji, po staremu opowiadał się zdecydowanie za wierszem; dopuszczał jednak większą, niż stosowano, swobodę rytmiki. Gdy zaś sam zacznie pisać dla sceny, odstąpi wyraźnie od tych wymagań: będzie posługiwał się na przemian wierszem i prozą.
Warto tu przypomnieć poglądy estetyczne Krasińskiego: uważał, że o formie dramatu decyduje tok akcji, narzucający kształt prozy poetyckiej lub wiersza. Poszedł dalej jeszcze
a wypadki te dzieją się w różnych miejscach"&lt;/&gt;. Stendhal jednak dramaturgiem nie był i jego szkice nie dokonały przewrotu w świadomości estetycznej. Natomiast Wiktor Hugo, przedstawiając dramat w parę lat później w przedmowie do Cromwella jako najwyższą, po erach eposu i liryki, formę poezji, po staremu opowiadał się zdecydowanie za wierszem; dopuszczał jednak większą, niż stosowano, swobodę rytmiki. Gdy zaś sam zacznie pisać dla sceny, odstąpi wyraźnie od tych wymagań: będzie posługiwał się na przemian wierszem i prozą.<br>Warto tu przypomnieć poglądy estetyczne Krasińskiego: uważał, że o formie dramatu decyduje tok akcji, narzucający kształt prozy poetyckiej lub wiersza. Poszedł dalej jeszcze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego