Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
w stanie przekazać proza.
Bezpośredni przekaz zawarty w poezji omija drogę pośrednią, którą stanowią
nieadekwatne do rzeczywistości terminy logiczne i gramatyczne. Terminy te

ugruntowują panowanie subiektywności, które będąc uwarunkowane metafizycznie,
powoduje, że jawność bytu kierowana jest w bezwarunkowe
uprzedmiotowienie wszystkiego.
Heidegger nie wyraża tak jasno jak Nishida przekonania, iż odrzucenie
więzów logiki klasycznej prowadzi albo do braku logiki w ogóle (irracjonalne
nierozróżnianie), albo do 'logiki paradoksu'. Niemniej jednak jego wnioski
wskazują na to, że prawda bycia może być opisana jedynie dzięki 'logice
paradoksu'. "Na co nam rozbudowane systemy logiki, jeśli nie dają one
odpowiedzi na pytanie o istotę logosu" - zapytuje Heidegger
w stanie przekazać proza. <br>Bezpośredni przekaz zawarty w poezji omija drogę pośrednią, którą stanowią <br>nieadekwatne do rzeczywistości terminy logiczne i gramatyczne. Terminy te <br>&lt;page nr=293&gt;<br>ugruntowują panowanie subiektywności, które będąc uwarunkowane metafizycznie, <br>powoduje, że jawność bytu kierowana jest w bezwarunkowe <br>uprzedmiotowienie wszystkiego. <br>Heidegger nie wyraża tak jasno jak Nishida przekonania, iż odrzucenie <br>więzów logiki klasycznej prowadzi albo do braku logiki w ogóle (irracjonalne <br>nierozróżnianie), albo do 'logiki paradoksu'. Niemniej jednak jego wnioski <br>wskazują na to, że prawda bycia może być opisana jedynie dzięki 'logice <br>paradoksu'. "Na co nam rozbudowane systemy logiki, jeśli nie dają one <br>odpowiedzi na pytanie o istotę logosu" - zapytuje Heidegger
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego