Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 03.7
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
stopiły się tu psalmy greckie, pieśni arabskie, chorały gregoriańskie, romance kastylijskie, żydowskie lamenty, śpiewy mauretańskie i muzyka czarnej Afryki. Osnową flamenco stała się tradycja andaluzyjskich cyganów, którzy przybyli na półwysep Iberyjski z odległych Indii.
Widowiska flamenco to połączenie śpiewu, tańca, gry na gitarach i rytmicznego klaskania. Jego siłą jest wielka witalność i zmysłowość. Służy ono oddawaniu siły namiętności, przedstawia radość i ból, miłość i śmierć.
Flamenco, jak mówi tancerz Ricardo Espinosa, jest "pieśnią duszy". Philippe Jean Mairet mówi natomiast: "Kiedy pierwszy raz usłyszałem flamenco to było jak miłość od pierwszego wejrzenia. Urzekł mnie sposób gry i ten szczególny rodzaj ekspresji, który
stopiły się tu psalmy greckie, pieśni arabskie, chorały gregoriańskie, romance kastylijskie, żydowskie lamenty, śpiewy mauretańskie i muzyka czarnej Afryki. Osnową flamenco stała się tradycja andaluzyjskich cyganów, którzy przybyli na półwysep Iberyjski z odległych Indii.<br>Widowiska flamenco to połączenie śpiewu, tańca, gry na gitarach i rytmicznego klaskania. Jego siłą jest wielka witalność i zmysłowość. Służy ono oddawaniu siły namiętności, przedstawia radość i ból, miłość i śmierć.<br>Flamenco, jak mówi tancerz Ricardo Espinosa, jest "pieśnią duszy". Philippe Jean Mairet mówi natomiast: "Kiedy pierwszy raz usłyszałem flamenco to było jak miłość od pierwszego wejrzenia. Urzekł mnie sposób gry i ten szczególny rodzaj ekspresji, który
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego