Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 21
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
jego życiorysie: w filmie "Crash" analizował sadomasochistyczne pasje związane z motoryzacją samochodową, namiętności nieznane w historii przed wynalezieniem silnika. Ma on ambicję wybiegania naprzód w wiek XXI.

Piętro siódme i pół

Nie jest skądinąd osamotniony: kino ostatnio zajmuje się zmianami w cywilizacji spowodowanymi przez elektronikę. Główną nowością jest zlewanie się wizji wirtualnej z codziennością, co najdobitniej wyraził film "Truman Show", którego bohater spędza życie nie zdając sobie sprawy, że jest postacią telewizyjną. Otóż mamy jeszcze jeden film, który owo pytanie: własna czy odbita rzeczywistość? doprowadza do najdalej posuniętej krańcowości: "Być jak John Malkovich". Tym razem jest to szaleńcza groteska o fantazji
jego życiorysie: w filmie "Crash" analizował sadomasochistyczne pasje związane z motoryzacją samochodową, namiętności nieznane w historii przed wynalezieniem silnika. Ma on ambicję wybiegania naprzód w wiek XXI.<br><br>&lt;tit&gt;Piętro siódme i pół&lt;/&gt;<br><br>Nie jest skądinąd osamotniony: kino ostatnio zajmuje się zmianami w cywilizacji spowodowanymi przez elektronikę. Główną nowością jest zlewanie się wizji wirtualnej z codziennością, co najdobitniej wyraził film "Truman Show", którego bohater spędza życie nie zdając sobie sprawy, że jest postacią telewizyjną. Otóż mamy jeszcze jeden film, który owo pytanie: własna czy odbita rzeczywistość? doprowadza do najdalej posuniętej krańcowości: "Być jak John Malkovich". Tym razem jest to szaleńcza groteska o fantazji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego