Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
interpretacji, wymusza na odbiorcy uzupełnienie intepretacji znaczenia przekazu elementami o charakterze konwencjonalnym lub związanymi z indywidualnym doświadczeniem.
Zmiana interpretacji znaczenia wizualnej warstwy wiadomości jest też możliwa przez połączenie jej z warstwą werbalną, która kieruje uwagę odbiorcy na określone związki między wizualnymi elementami komunikatu, zawężającymi klasę zjawisk związanych z elementami zapisu wizualnego. Komentarz werbalny z reguły silnie rozszerza lub silnie ogranicza zakres możliwych denotacji.
Niezależnie od swego charakteru przedstawiającego oraz symbolicznego warstwa wizualna komunikatu spełniać może funkcje metaforyczne, co jest szczególnie istotne z uwagi na wpływ wieloznacznej interpretacji zwiększającej pojemność informacyjną komunikatu reklamowego oraz jej wpływ na zachowanie spójności między kolejnymi komunikatami
interpretacji, wymusza na odbiorcy uzupełnienie intepretacji znaczenia przekazu elementami o charakterze konwencjonalnym lub związanymi z indywidualnym doświadczeniem. <br>Zmiana interpretacji znaczenia wizualnej warstwy wiadomości jest też możliwa przez połączenie jej z warstwą werbalną, która kieruje uwagę odbiorcy na określone związki między wizualnymi elementami komunikatu, zawężającymi klasę zjawisk związanych z elementami zapisu wizualnego. Komentarz werbalny z reguły silnie rozszerza lub silnie ogranicza zakres możliwych denotacji. <br>Niezależnie od swego charakteru przedstawiającego oraz symbolicznego warstwa wizualna komunikatu spełniać może funkcje metaforyczne, co jest szczególnie istotne z uwagi na wpływ wieloznacznej interpretacji zwiększającej pojemność informacyjną komunikatu reklamowego oraz jej wpływ na zachowanie spójności między kolejnymi komunikatami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego