Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 6
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1978
Rok powstania: 2005
postać, która wraz z popełnianymi błędami nabywała świadomości, ale te błędy, te "grzechy" były nieuniknione. I tego procesu nie mógłbym zaobserwować na inteligencie, który przekształcił się w biurokratę, ani na chłopie, który pozostał na wsi, bo oni nie byli uwikłani w sprzeczności."
Rozpoznanie, z którym Królikiewicz rozpoczynał swój film było właściwe. Błędna okazała się teoria. Teoria estetyczna, nakazująca reżyserowi zbyt dosłownie. ilustrować tezy, owe sprzeczności, zachowania i doznania bohatera filmu - Michała Topornego - zawarte w scenariuszu. Bo Królikiewiczowi nie wystarczyło jeszcze, że ma wielki temat na film, że ma krwiste postaci, wspaniale zarysowane sytuacje i konflikty. Postanowił docisnąć pedał. I tak w
postać, która wraz z popełnianymi błędami nabywała świadomości, ale te błędy, te "grzechy" były nieuniknione. I tego procesu nie mógłbym zaobserwować na inteligencie, który przekształcił się w biurokratę, ani na chłopie, który pozostał na wsi, bo oni nie byli uwikłani w sprzeczności."<br>Rozpoznanie, z którym Królikiewicz rozpoczynał swój film było właściwe. Błędna okazała się teoria. Teoria estetyczna, nakazująca reżyserowi zbyt dosłownie. ilustrować tezy, owe sprzeczności, zachowania i doznania bohatera filmu - Michała Topornego - zawarte w scenariuszu. Bo Królikiewiczowi nie wystarczyło jeszcze, że ma wielki temat na film, że ma krwiste postaci, wspaniale zarysowane sytuacje i konflikty. Postanowił docisnąć pedał. I tak w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego