Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
Czynnikiem najsilniej ograniczającym rozwój komunikacji tramwajowej jest obecna produkcja taboru. Przy istniejącym w kraju parku taboru tramwajowego - ponad 4800 wozów i zakładając ich eksploatację na 20 - 25 lat roczna produkcja nowych tramwajów przeznaczona na wymianę zużytych powinna wynosić co najmniej 225 sztuk/rok. Od lat "Konstal" produkuje tylko ok. 200 wozów rocznie. Liczby te świadczą o wysiłku przedsiębiorstw komunikacyjnych dla utrzymania gotowości eksploatacyjnej zużytego fizycznie taboru i to w sytuacji chronicznego braku części zamiennych, które powinny być dostarczane przez "Konstal" jak i przemysł elektrotechniczny, a zwłaszcza Zakłady "Dolmel" i "Elta", produkujące elektryczne wyposażanie taboru trakcyjnego.

Brak taboru uniemożliwia praktycznie rozwój sieci
Czynnikiem najsilniej ograniczającym rozwój komunikacji tramwajowej jest obecna produkcja taboru. Przy istniejącym w kraju parku taboru tramwajowego - ponad 4800 wozów i zakładając ich eksploatację na 20 - 25 lat roczna produkcja nowych tramwajów przeznaczona na wymianę zużytych powinna wynosić co najmniej 225 sztuk/rok. Od lat "Konstal" produkuje tylko ok. 200 wozów rocznie. Liczby te świadczą o wysiłku przedsiębiorstw komunikacyjnych dla utrzymania gotowości eksploatacyjnej zużytego fizycznie taboru i to w sytuacji chronicznego braku części zamiennych, które powinny być dostarczane przez "Konstal" jak i przemysł elektrotechniczny, a zwłaszcza Zakłady "Dolmel" i "Elta", produkujące elektryczne wyposażanie taboru trakcyjnego. <br><br>Brak taboru uniemożliwia praktycznie rozwój sieci
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego