Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
nad skutecznością i skutecznością środków masowych. Nowsze podejście wysuwa na plan pierwszy problem niejako odwrotny: "Co ludzie robią ze środkami masowymi?" (jak je wykorzystują). Ta perspektywa badawcza zaznacza się najsilniej w dwóch intensywnie uprawianych kierunkach studiów: w badaniach tzw. korzystania i satysfakcji oraz w badaniach socjalizacyjnej funkcji środków masowych.
Ustalenie wpływu treści artystycznych, które przecież stanowią znaczną część ogółu przekazów masowych, nie mieści się w ramach tradycyjnego podejścia studiów nad oddziaływaniem mediów. Intencje komunikatorów nie są bowiem jednoznaczne, a zawartość przekazów może podlegać wielorakiej interpretacji. Dotyczy to zarówno dzieł artystycznych wielkiej miary, jak i popularnych "oper mydlanych", czyli melodramatycznych słuchowisk radiowych
nad skutecznością i skutecznością środków masowych. Nowsze podejście wysuwa na plan pierwszy problem niejako odwrotny: "Co ludzie robią ze środkami masowymi?" (jak je wykorzystują). Ta perspektywa badawcza zaznacza się najsilniej w dwóch intensywnie uprawianych kierunkach studiów: w badaniach tzw. korzystania i satysfakcji &lt;gap&gt; oraz w badaniach socjalizacyjnej funkcji środków masowych.<br>Ustalenie wpływu treści artystycznych, które przecież stanowią znaczną część ogółu przekazów masowych, nie mieści się w ramach tradycyjnego podejścia studiów nad oddziaływaniem mediów. Intencje komunikatorów nie są bowiem jednoznaczne, a zawartość przekazów może podlegać wielorakiej interpretacji. Dotyczy to zarówno dzieł artystycznych wielkiej miary, jak i popularnych "oper mydlanych", czyli melodramatycznych słuchowisk radiowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego