Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
hamulcowe.

Praktyka na co dzień
KTÓRA ŚWIECA?
Dobry kierowca powinien od razu "wyczuć" i usłyszeć, gdy któraś ze świec zapłonowych zawiedzie i jeden z cylindrów przestanie pracować. Praca silnika staje się nieregularna, słychać "opuszczanie" jednego wybuchu. Nie każdy jednak kierowca potrafi to usłyszeć. Jest to kwestia z jednej strony pewnej wprawy i praktyki, z drugiej - wyczulonego słuchu.
Naturalnie, im więcej cylindrów ma silnik, tym trudniej taką nie pracującą świecę usłyszeć. A więc np. w 6-cylindrowym dużo trudniej (na pięciu cylindrach silnik będzie pracował jeszcze stosunkowo regularnie) niż w 3-cylindrowym. Nie mówiąc już o 3-cylindrowym pracującym tylko na jednym
hamulcowe.&lt;/div&gt;<br><br>&lt;page nr=9&gt; &lt;div&gt;&lt;tit&gt;Praktyka na co dzień&lt;/tit&gt;<br>&lt;tit1&gt;KTÓRA ŚWIECA?&lt;/tit1&gt;<br>Dobry kierowca powinien od razu "wyczuć" i usłyszeć, gdy któraś ze świec zapłonowych zawiedzie i jeden z cylindrów przestanie pracować. Praca silnika staje się nieregularna, słychać "opuszczanie" jednego wybuchu. Nie każdy jednak kierowca potrafi to usłyszeć. Jest to kwestia z jednej strony pewnej wprawy i praktyki, z drugiej - wyczulonego słuchu.<br>Naturalnie, im więcej cylindrów ma silnik, tym trudniej taką nie pracującą świecę usłyszeć. A więc np. w 6-cylindrowym dużo trudniej (na pięciu cylindrach silnik będzie pracował jeszcze stosunkowo regularnie) niż w 3-cylindrowym. Nie mówiąc już o 3-cylindrowym pracującym tylko na jednym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego