Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
pojedynczych części mszalnych. Inna jest bowiem struktura, a także dramaturgia, przede wszystkim zaś aspekt duchowości tekstu w różnych rodzajach mszy.
Schaeffer uznaje formę mszy za aktualną, a nawet doskonałą, stwarzającą dla kompozytora możliwości różnych rozwiązań, według niego jeszcze nie w pełni wykorzystanych . Istotnie ­ patrząc na ten gatunek z punktu widzenia współczesnego kompozytora można zrozumieć, że jest on dla twórcy szczególnie atrakcyjny, pozwala bowiem na rozwiązywanie problemów czysto technicznych, kompozytorskich, równocześnie zaś na zmierzenie się z wielką formą muzyki liturgicznej o wielowiekowej tradycji.
Typologia tekstów mszalnych użytych przez polskich kompozytorów współczesnych, omówiona w poprzednim rozdziale, wydaje się wskazywać na różnorodne koncepcje formy
pojedynczych części mszalnych. Inna jest bowiem struktura, a także dramaturgia, przede wszystkim zaś aspekt duchowości tekstu w różnych rodzajach mszy.<br>Schaeffer uznaje formę mszy za aktualną, a nawet doskonałą, stwarzającą dla kompozytora możliwości różnych rozwiązań, według niego jeszcze nie w pełni wykorzystanych &lt;gap&gt;. Istotnie ­ patrząc na ten gatunek z punktu widzenia współczesnego kompozytora można zrozumieć, że jest on dla twórcy szczególnie atrakcyjny, pozwala bowiem na rozwiązywanie problemów czysto technicznych, kompozytorskich, równocześnie zaś na zmierzenie się z wielką formą muzyki liturgicznej o wielowiekowej tradycji.<br>Typologia tekstów mszalnych użytych przez polskich kompozytorów współczesnych, omówiona w poprzednim rozdziale, wydaje się wskazywać na różnorodne koncepcje formy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego