Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
średniowiecznej Japonii głównym zajęciem
adeptów zen w klasztorach rinzai była lektura nauk dawnych mistrzów zen,
a nie medytacja. Regularne sesje medytacyjne (zazwyczaj cztery dziennie)
zostały zarzucone w średniowiecznej Japonii także w szkole soto.

Przywrócono je dopiero w XVII wieku po przybyciu do Japonii chińskich
mistrzów zen z dynastii Ming. Niektórzy współcześni przedstawiciele szkoły
soto określają ten okres w historii swojej szkoły mianem 'ery ciemności' (jap.
ankoku jidai), właśnie z tego powodu, że zaniedbano medytację w pozycji
lotosu i półlotosu uznaną przez Dogena za 'najłatwiejszą bramę do oświecenia'
(jap. anraku homon).
Problem medytacji w zen, złożony i kontrowersyjny, będzie nas interesował
jedynie
średniowiecznej Japonii głównym zajęciem <br>adeptów zen w klasztorach rinzai była lektura nauk dawnych mistrzów zen, <br>a nie medytacja. Regularne sesje medytacyjne (zazwyczaj cztery dziennie) <br>zostały zarzucone w średniowiecznej Japonii także w szkole soto. <br>&lt;page nr=113&gt;<br>Przywrócono je dopiero w XVII wieku po przybyciu do Japonii chińskich <br>mistrzów zen z dynastii Ming. Niektórzy współcześni przedstawiciele szkoły <br>soto określają ten okres w historii swojej szkoły mianem 'ery ciemności' (jap. <br>ankoku jidai), właśnie z tego powodu, że zaniedbano medytację w pozycji <br>lotosu i półlotosu uznaną przez Dogena za 'najłatwiejszą bramę do oświecenia' <br>(jap. anraku homon). <br>Problem medytacji w zen, złożony i kontrowersyjny, będzie nas interesował <br>jedynie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego